Τρίτη 21 Απριλίου 2020

Σκέψεις από ένα Δωμάτιο


    Ας κάνουμε μια υπόθεση: η Γη έχει μπει σε διαδικασία αυτο-ίασης. Πρώτα η λεγόμενη οικονομική κρίση του 2008 (ένα ενιαίο σύνολο είναι όλα: άνθρωποι, ζώα, πέτρες, χώμα και δολάρια) και τώρα τούτη δω, η επιδημική κρίση. Κατά την ολιστική αντίληψη της Ομοιοπαθητικής: δεν δώσαμε σημασία και ταπώσαμε το δερματικό του ’08 και τώρα η πάθηση χτύπησε συκώτι. Από το αν θα ερμηνεύσουμε τα συμπτώματα σωστά και θα συνεργαστούμε με τον Οικοδεσπότη μας, θα εξαρτηθεί το αν θα σώσουμε το σαρκίο μας... Ίσως και την ψυχή μας. Η Γη δεν έχει ανάγκη! Μας το είπε καθαρά: είτε σταματάτε τις αυθάδειες ή σας κλείνω σπίτι και αρχίζω να ανθώ!
    Έτσι, σύμφωνα με τα ανωτέρω, επαναλαμβάνω: δεν δώσαμε την πρέπουσα ερμηνεία στην κρίση του 2008 που θεωρήθηκε ως κρίση οικονομική, ενώ ήταν κάτι βαθύτερο. Τότε η οικονομία «έσκασε» ή αλλιώς, η «κατσαρόλα τίναξε το καπάκι». Ας πούμε λοιπόν ξανά ότι ήταν μια κρίση υπαρξιακή που εκφράστηκε με όρους οικονομικούς. Αντιμετωπίστηκε φυσικά σαν ένα πρόβλημα που μπορεί να θεραπευτεί με πολλή προσπάθεια που συνοδεύεται από κάποια «εργαλεία» και τεχνάσματα. Δηλαδή τεχνικά. Έπειτα όλοι περίμεναν την «ανάκαμψη». Δεν δόθηκε η σημασία που έπρεπε σε ένα σύμπτωμα που εκδηλώθηκε στην επιφάνεια, ας πούμε, στο δέρμα των πραγμάτων. Γιατί η οικονομία, αντίθετα από ό,τι πιστεύεται πλατιά, δεν είναι η βάση των πραγμάτων αλλά στέκει στον «αφρό του αφρού», για να το πούμε έτσι. Από κάτω είναι  το πολιτικό, το κοινωνικό, το πολιτισμικό και τέλος, το ίδιο το πνευματικό, η διακηρυγμένη αρχή, δηλαδή το τι πιστεύει μια κοινωνία ότι έχει αξία. Ωσαύτως, από κάποιους θεωρήθηκε ότι κάτι βαθύτερο σοβούσε.
    Τι είναι λοιπόν η επιδημία που ενέσκηψε σύμφωνα με αυτή την αντίληψη; Προσέξτε κάτι: αν η οικονομική κρίση απείλησε τα πορτοφόλια, η επιδημική κρίση στρέφεται βαθύτερα, στην ίδια τη ζωή. Βλέπετε εδώ μια εξέλιξη που ακολουθεί την πορεία της ασθένειας όπως την περιγράφει η ομοιοπαθητική; Όσο δηλαδή δεν γίνεται πραγματική θεραπεία αλλά ακολουθείται (μέσω τεχνικών) η μέθοδος της καταστολής των συμπτωμάτων, η ασθένεια προχωρά από το εξωτερικό στο εσωτερικό, από την επιδερμίδα στα όργανα και από εκεί βαθύτερα στην διανοητική και ψυχική σφαίρα, δηλαδή στον πυρήνα.
    Αν είναι λοιπόν έτσι, πού βρισκόμαστε τώρα; Πιθανώς κάπου ανάμεσα στο δεύτερο και το τρίτο στάδιο. Πιθανώς η βλάβη έχει αρχίσει και αγγίζει την ψυχοδιανοητική σφαίρα. Πώς αλλοιώς να εξηγηθεί ο εγκλεισμός του μισού πλανήτη για να αντιμετωπισθεί ένας ιός μέτριας μεν επικινδυνότητας, αλλά όχι μικρής σημασίας, η εμφάνιση του οποίου έπρεπε να σημάνει άλλου είδους συναγερμό; Πώς αλλοιώς να εξηγηθεί αυτή η ταραχή με τα χαρακτηριστικά της νεύρωσης; Πρόκειται για μια μέθη! Πληθυσμοί, κυβερνήσεις, ειδικοί και ΜΜΕ - απ’ όπου ξεκίνησε όλη η τρέλα και διεσπάρει μέσω του ίντερνετ- συμφώνησαν ότι σχεδόν πλησιάζει το τέλος του κόσμου. Ο φόβος του ενός μολύνει τον άλλον. Ένας πανικός χαμηλής έντασης. Οι φωνές λίγων λογικών επιστημόνων που προσπαθούν να δουν καθαρά το πρόβλημα και στις σωστές διαστάσεις του, μόλις ακούγονται. Λες και τα κρυμμένα ορμέμφυτα θανάτου βγήκαν στη φόρα. Ένας προσεκτικός παρατηρητής θα μπορούσε να πει ότι μια συλλογική ενοχή της ανθρωπότητας για αυτά που έκανε στη φύση, για αυτά που επωφελήθηκε, αλλά και για αυτά που κάνει στον εαυτό της, βγαίνει τώρα σαν φόβος. Το θέαμα θριαμβεύει. Αλλά τη στιγμή του θριάμβου αποκαλύπτει την βαθύτερη φύση του. Πρόκειται για ένα θέαμα θανάτου, γιατί μόνο θάνατος υπάρχει στην καρδιά του θεάματος.
    Ας θυμηθούμε τώρα όλες τις ταινίες καταστροφής των τελευταίων δεκαετιών. Πόλεις κατακρημνίζονται από σεισμούς ή σαρώνονται και χάνονται στα κύματα. Εδώ και καιρό η ανθρωπότητα, μια τέτοια ανθρωπότητα, κρυφά ονειρεύεται τον χαμό της. Καθόλου παράξενο! Ένας ζωντανός οργανισμός, υπό κάποιες συνθήκες αδιεξόδου, στασιμότητας και ψυχικής ανημπόριας μπορεί να ποθεί την τελική λύτρωση.
    Αλλά και εδώ θα υπάρξει απογοήτευση. Δεν φτάσαμε στο τέλος. Επιτέλους ψύχραιμες φωνές θα επικρατήσουν. Όχι όμως αυτές που θα ευχόμασταν, αλλά η πίεση της μάζας που θέλει να βγει για δουλειά, γιατί σε λίγο θα αρχίσει η πείνα. Ο φόβος των πολιτικών μπρος σε εκρηκτικές καταστάσεις. Η βουλιμία των αρπακτικών που βλέπουν ανυπολόγιστα κέρδη να χάνονται. Η σταδιακή μεταστροφή των ΜΜΕ που μετρούν την κόπωση του κοινού. Σύντομα το πράγμα θα αρχίσει να μαζεύεται, τα τυχόν «περιστατικά» να πνίγονται. Ό,τι προς το παρόν κερδήθηκε σε κυριαρχία, κερδήθηκε!  Το «υγειονομικό κράτος» άνοιξε τον βηματισμό του. Τώρα επιστροφή στις μπίζνες. Ως την επόμενη φορά.
    Για αυτό η καραντίνα πρέπει να σπάσει από τα κάτω. Πριν αρθεί. Το θέμα είναι από ποιους και για ποιους λόγους.


                                                                                                                  Β.Η.

4 σχόλια:

  1. Ένα καταπληκτικό κείμενο Βασίλη !!!

    Η καραντίνα είναι ένα ακόμα σύμπτωμα μιας βαθιάς ανισορροπίας της ανθρώπινης κοινωνίας, αποτέλεσμα πολλών αποτυχημένων και βλαβερών προσπαθειών για ισορροπία και ομοιόσταση.

    Η ομοιοπαθητική σκέψη δίνει το γιατρικό.
    Πάντα αναρωτιόμουνα πως μια ουσία πανίσχυρη και δηλητηριώδης εάν διαλυθεί, επιμερισθεί και “χτυπηθεί” χιλιάδες ή εκατομμύρια φορές στον εαυτό της μπορεί να μετατραπεί σε πολύτιμο ομοιοπαθητικό γιατρικό της ασθένειας.

    Θα έπρεπε ίσως η γιγαντιαία και συγκεντρωμένη σε λίγους εξουσία με την δηλητηριώδη ενέργεια που συνεχώς εκπέμπει στην κοινωνία να ακολουθήσει τις αρχές παρασκευής ομοιοπαθητικού φαρμάκου. Διάλυση σε χιλιάδες ή εκατομμύρια φορές και διάχυση στην κοινωνία ομοιόμορφα.

    Σήμερα συνειδητοποιούμε την δύναμη των μικρών κοινωνικών μονάδων στην αντιμετώπιση της “ασθένειας” που ξαφνικά εμφανίστηκε. Άνθρωποι από τις χαμηλότερες σε “κοινωνική αξία” τάξεις με την ενέργεια που παρέχουν βοηθούν αποτελεσματικά στην αντιμετώπιση της καραντίνας. Χαμηλόβαθμο δημόσιο νοσηλευτικό και υγειονομικό προσωπικό, υπάλληλοι μεταφορικών εταιρειών, ντελιβεράδες με ταπεινά παπάκια, δημοτικοί υπάλληλοι καθαριότητας, γεωργοί, μικρο βιοτέχνες και μάστορες αποκτούν την αξία που πρέπει σε μια υγιή κοινωνία.

    Το έμψυχο υλικό υπάρχει, αυτό που λείπει είναι το απαραίτητο και ισχυρό “χτύπημα” που δημιουργεί το ασφαλές ομοιοπαθητικό φάρμακο για να σπάσει ουσιαστικά την καραντίνα από κάτω και να συμβάλλει στην νέα ομοιόσταση της κοινωνίας μας.

    Για να μην υπάρξει δεύτερη φορά.

    Η ανάγνωση της ομοιοπαθητικής λογικής ίσως βοηθήσει στην κατανόηση της ασθένειας.
    https://www.homeopathy.gr/homeopathy/continuum-theory-diseases.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Α, εσύ το προχωράς πολύ, αλλά απ' ό,τι βλέπω το πας καλά! Αυτό το "χτύπημα και η "διάλυση" της Ομοιοπαθητικής στην πολιτική γλώσσα λέγεται "εκδημοκρατισμός". Πρωτότυπος τρόπος, μέσω της Ομοιοπαθητικής, να φτάνεις στη Δημοκρατία. Ευχαριστώ!
      Συμφωνώ απόλυτα με αυτά που αναφέρεις για τα "ταπεινά" αλλά χρήσιμα επαγγέλματα. Επιπλέον, από την προσωπική μου πείρα, στις κρίσεις που αντιμετώπισα στη ζωή μου, έχω καταλάβει ότι μέσα σε κάθε "ασθένεια" υπάρχουν οι πλευρές που σε βυθίζουν και πλευρές που σε φέρνουν έξω απ' αυτήν. Είναι αυτές που η υγεία και η ζωή σού κάνουν ένα αίτημα. Και είναι αυτές που πρέπει να προσεχθούν ιδιαίτερα, παρ' όλο που οι άλλες εμφανίζονται κυρίαρχες με τον θόρυβο των συμπτωμάτων που κάποιες φορές είναι τρομακτικά. Είναι θέμα σωστής ανάγνωσης που έρχεται με την πείρα. Σε κάθε ασθένεια λοιπόν χρειάζεται, με ψυχραιμία, να κρατάμε "ένα πόδι έξω" απ' αυτήν. Και πάλι ευχαριστώ.

      Διαγραφή
  2. Με αφορμή το κείμενο, σε συνδιασμό με τη εύστοχη απάντηση - παρατήρηση του "Παραδοσιακό εργαστηρι Λεβιδίου."

    Θα σταθώ στο θέμα της τελευταίας παραγράφου του κειμένου: "Για αυτό η καραντίνα πρέπει να σπάσει από τα κάτω. Πριν αρθεί. Το θέμα είναι από ποιους και για ποιους λόγους."
    Οι λόγοι για να σπάσει η καραντίνα από κάτω υπάρχουν και οι άνθρωποι που θα μπορούσαν να το κάνουν επίσης υπάρχουν.
    Τότε γιατί δεν γίνεται;
    Διότι δεν έχει βρεθεί ακόμα ούτε η κατάλληλη ουσία, ούτε η σωστή δοσολογία του ομοιοπαθητικού φαρμάκου που θα θεραπεύσει τον ασθενή.
    Αυτό το ομοιοπαθητικό φάρμακο που θα χτυπήσει το κακό στη ρίζα του και θα το βγάλει στην επιφάνεια (στο δέρμα της κοινωνίας) για να το αποβάλλει στη συνέχεια από πάνω της και να γλυτώσει μια για πάντα από την αρρώστια.
    Αναμφίβολα και η ουσία και η δοσολογία υπάρχουν! Και να ρωτήσω με τη σειρά μου. Πόσοι πιστεύουν στην ομοιοπαθητική;

    ΑπάντησηΔιαγραφή